duminică, 10 iulie 2016

cernere



dracul nu ridică biserici în deşert
şi duminica e lăsată de Dumnezeu pentru odihnă
dar multe lucruri nu mai sunt ca la început
piatra nu mai este piatră, apa nu mai este apă
cerul nu mai este cer ce să-ţi dau şi ce să-ţi cer

am luat un pumn de amintiri pe care nu le mai vrea nimeni
sau poate că a uitat unde le-a lăsat şi acum le caută disperat
sunt în parc, la toboganul cel mare,
şi e atât de mare că dacă întind mâna pot să ating cerul
şi de la mine până la tine sînt doar două mâini de întins
ca la orice cădere, stomacul se strânge sub omuleţ şi începe să ţipe de plăcere
apoi picioarele iau foc de la frecarea ce coboară împreună cu mine
şi dintr-odată sunt iar cu picioarele pe pământ
şi cu sufletul rătăcit pe undeva pe sus
tramvaiele trec ţăcănind peste încheieturile şinelor
şi lumea se plimbă agale ca-ntr-un tablou patriarchal, fără nici o grabă

o altă amintire mă aruncă într-un morman de zăpadă
e turnul de veghe de la cazemata zidită să ne apere vacanţa
materiile şi obiectele caută să rupă câte o bucată din ea
şi ca să nu mă plictisesc, privesc cerul prin tremurul unui ţurţure
el plânge eu îi aştept lacrimile să ne înfrăţim

altă amintire mă dezbracă de toate hainele
şi-mi dă drumul în apă mâloasă
unge-te îmi spui şi eu mă umplu de nămol rece şi puturos
carapace ce se crapă la orice mirare şi la orice privire zgribulită
botezul înseamnă curăţarea de tot şi de toate
şi-n braţele tale mă ascund, cu toată goliciunea naivă

amintiri cuminţi, fiecare îşi aşteaptă rândul
să mă răpească în cuget şi-n simţiri
rădicând valuri de uitare între mine şi lume

în faţa mea, un băieţel cu mâna plină de cuvinte
priveşte nedumerit în jur
pare de pe altă lume cu toată mirarea tipărită
priveşte la cei din jur, lume grăbită ce nu are timp de vorbă
pare derutat, dezamăgit şi nu ştie ce să facă
cu toate cuvintele strânse cu migală

cuvinte amintiri,
palme ce se zbat în pumni
timpul trecut răspunde prezent
dar cine strigă catalogul?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu