joi, 10 august 2017

selfie


sunt în viaţă. aşa sună o minciună inocentă
sau o mare scuză pentru cel ce e stăpân doar pe nişte procese fizico-chimice
cum poţi să fii în viaţă doar pentru că respiri, înghiţi şi elimini?
o plantă se chinuie, îşi azvârle rădăcinile cât mai departe
îşi întinde mlădiţele şi frunzele
ea trăieşte cu adevărat
şi produce ceva: oxigen
o pasăre încearcă aerul cu aripa
zboară de colo colo căutând hrană şi adăpost
se agită, dar mai ales cântă, căci asta ştie ea să facă cel mai bine
aducând slavă luminii şi bucurând sufletelor celor ce ascultă
ea nu produce, ea aduce bucurie
o hienă curăţă savana de cadavre păstrând locul curat
şi meritul ei e recunoscut chiar dacă nu şi apreciat
dar o hienă trăieşte, este vie
şi lasă ceva în urmă ei
curăţenia
eu mănânc ce mi se dă
ascult ce mi se spune
cred toate minciunile lor
respir aerul care îmi revine,
privesc detaşat toate gunoaiele din jur
aşteptând cu seninătate eutanasia
şi cu toate acestea
spun nonşalant şi cu zâmbetul pe buze
eu sunt în viaţă


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu