sâmbătă, 8 noiembrie 2014

în labirint

blestemul cărților sunt eu, căci jertfa lor o cer mereu
cuvintele se-aduna-n pagini albe
și-aduc pe lume alte cărți
și cărțile dispar mereu
ducându-și doar uitarea-n spate

ritual cerut de jertfa pentru a-mi potoli nesațul
cărțile, june fecioare, mai citite, chiar uzate
din dorința de-împăcare mie îmi sunt aruncate
dar în van a lor speranță
ca vor potoli pârjolul

în taina labirintului cuvintele aleargă despletite
scăpare căutând și îmbunare
dar nu se poate.
fericite cuvintele libere
căci a lor fi-va plângerea și surparea

blestemele mi-au ferecat porțile sufletului
iar cuvintele care îmi scapă
schiloade sunt și greu de a le recunoaște
sunt goale, sunt  uscate, cochilii aruncate în desert
departe de orice cale umblata

neputința roade-n carne și-n ai mei pereții de piatra
viermuiala-i înzecită, aluat apocaliptic
și presimt ca nu-i departe
ziua când voi fi uitat
de cuvinte-intemnițate fi-voi eu eliberat

și-n a lor devălmășie pârjoli-vor totu-n jur
primenind anchilozarea punând nou în locul vechi
la-început a fost cuvântul ce tăria o desparte
și-aduna-vom iar cuvinte
sa tocmim prea sfânta carte


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu