vineri, 11 noiembrie 2016

când fiara-şi face loc în lume


din şirul Fibonacci m-ai ales, un simplu număr
m-ai scos din rând fără să-mi spui ce rol mi-ai dat
şi mai ales fără să-mi ceri părerea
mi-ai dat cuvintele şi-n lume m-ai lăsat

vorbeşti în pilde chiar de lumea nu-nţelege
mă torni în litere şi-alcătuieşti cuvinte vechi dar totuşi noi
mă semeni şi dau roadă, când pârgul mă cuprinde
culege-m-or şi vor păstra doar bob şi boabă
cuvînt am fost şi am născut cuvinte noi

când fiara vine şi îşi face loc în lume
cu lacom ochi şi mână hrăpăreaţă
adună pleava şi o toarnă-n alte forme noi
dar totul se desface şi tot ce-a fost rămâne
o simplă, spulberată, grămadă de gunoi

când zidurile pleacă şi-şi lasă rădăcina
crenelurile mai plutesc preţ de-o visare
se strâng apoi în umbra înserării
şi cad răpuse-n şiruri de silabe ştirbe, goale


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu