sâmbătă, 14 noiembrie 2015

joc, joacă, jucării


când am ajuns în faţa porţii mi s-au dat să înghit pastila uitării şi siropul regretului
şi-abia apoi am fost dat afară în frigul vieţii să-mi caut echipa
din păcate, sau poate că aşa se obişnuieşte pe aici
regulile jocului trebuie să le descoperi singur
cel mai uşor am învăţat plânsul
şi rezultatele erau pe măsura efortului
apoi am învăţat târâişul
şi abia apoi silabele
cu tot spectrul cuvântului atârnând deasupra capului
dar din ceaţa primelor amintiri
deduc că orice noutate învăţată însemna uitare
şi o doză de regrete nostalgice
jocul de-a viața este inedit
în care plânsul alternează cu hohotul de râs
indiferent ce partener de joacă
şi din jucător ajungi jucărie
lăsându-ţi visele să îmbrace pielea moartă a bătrâneţii...
decrepitudinea te eliberează de orice efort
şi îţi dă posibilitate să cântăreşti
să determini momentul
când sclavul devine stăpân şi stăpânul animal
şi numai unul ţine cont de regulile jocului


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu