sâmbătă, 15 aprilie 2017

un actor fără scenă


m-am născut ca orice muritor ţipând cât am putut de tare
şi am crescut singur  într-un balon de săpun
în care fiecare zi avea altă culoare
nu ştiu dacă tu... dar aceea era lume a mea

aveau ciocane, aveau piroane şi lemnul plângea de durere

de mic copil am visat să mă fac actor
să pot spune te iubesc pe scenă fără să pară deplasat
şi mai ales să privesc lumea în faţă atunci când îi spun te iubesc
chiar dacă lumina reflectoarelor mă orbea

aveau cuvintele cu ei, mai mari, mai mărunte care răneau

dincolo de cortină sunteţi voi toţi morţii lumi
şi aici, în timp ce mă machiez şi repet redescopăr ceea ce era acoperit
opaiţul ce-mi lumina cămările sufletului în care teama
se strecura lingând pereţii cu întuneric

Baraba, Baraba, strigă lumea încinsă şi eu îi fac semn să ridice cortina

dincolo de mine e noaptea cântată în cuvinte goale
voi recita câteva tăceri cu intonaţie
şi dacă piesa e sortită uitării
actorii vor rămâne să depună marturie


în culise, regizorul îşi frânge mâinile şi mă aşteaptă să mă retrag

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu