marți, 25 iulie 2017

cele zece porunci – sau tainele egoului


1.    să nu ai alt Dumnezeu mi s-a spus
şi nimic nu putea rezista iubirii mele
căci mă iubeam atât de mult încât alungam până şi lumina
să nu mă atingă, furând surâsul ce mi-l trimeteam
în fiecare dimineaţă

2.    ca să nu mai cad în păcat am spart toate oglinzile
şi am tulburat toate apele astfel încât chipul meu
să nu-l pot vedea
ştergând asemănarea din cugetul meu
şi taina din sufletul meu

3.    am promis să păstrez numele Domnului neatins
în adâncul sufletului dar contrar voinţei
cuvântul Său mă însoţea peste tot
aruncând anatema asupra mea
ori de câte ori greşeam drumul tăind deşertul în lung şi-n lat

4.    cinstindu-mă îl cinstesc pe Dumnezeul din mine
şi împreună mergem între oglinzi paralele
nu ca să mă uit ci să nu mă uite
căci asemeni Cuvîntului
am fost şi eu de la început, şi am păstrat ziua

5.    ei ştiu că eu ştiu şi fiecare îşi acceptă soarta
eu îmi port hainele mele omeneşti
ei îşi poartă spaimele adânc încrustate
şi lacrimi bat la poartă aşteptărilor
căci şi eu şi ei aşteptăm clipa marelui prag

6.    a ucide e un semn de slăbiciune
când spaimele dau năvală peste tine
şi urletul se întinde de la o celulă la altă cuprinse de spaimă
sângele îşi cere dreptul la viaţă
şi tu, ţintuit la stâlpul infamiei arunci cuţitul             

7.    trupul cere că nu ştie de bine şi rău
iar dacă el îţi cere să-i dai, tu ca un animal domestic
te supui dorinţelor fără crâcnire
şi cerul se prăvale avalanşă fără sfârşit
ce acoperă rana şi supurarea

8.    să nu furi răsuflarea de la gura celuilalt
să nu furi lacrima din ochiul aproapelui
să nu furi necazul din sufletul nimănui
căci fiecăruia îi este dat atât cât poate să ducă
şi fiecare îşi poartă crucea ce i-a fost dată

9.    minciuna te ridică la suprafaţă, balon de săpun
şi dracii îşi fac freza oglindindu-se-n spaimele tale
lasă adevărul să-ţi spele picioarele
să-ţi miruiască pletele asuprite de regret
şi să-ţi lumineze ultima răsuflare răstignită

10. să nu pofteşti la necazul prietenului tău
şi nici la bucuriile sale nenumărate
căci fiecăruia i se va da chiar dacă mai are
pentru a-i cerceta slăbiciunile trupului

şi micimea cugetului şi a sufletului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu