sâmbătă, 5 septembrie 2015

autobiografie


despre morţi numai de bine  sau cel puţin aşa se cere
ca să nu pătăm memoria duşilor cu pluta
pentru că sunt cazuri când Styxul vomită numele murdărite
de trebuie să le suportăm încă o eternitate de-a noastră muritoare
ţinând cont că trebuie să mă vorbesc de bine
voi alunga numele care se tot strecoară printre picioarele mele
şi nu voi aminti nici de sticlele goale pe care le strâng din cauza etichetelor colorate
în rest, ochii mei desferecau cerurile puţin şaşiu de la oboseală
iar vorbirea îmi era puţin peltică şi graseiată
pentru că încă de la şcoala primară mi-a plăcut r-ul franţuzesc
şi l-am păstrat ca să-mi îmbogăţesc blazonul
dar urechile, urechile erau de-a dreptul geniale
ştiau să asculte fără să crâcnească
şi dădeau din cap de-a dreptul mângâietor
am avut şi multe lacrimi discrete de-a lungul timpului
şi chiar şi rânjete sulemenite în zâmbete gingaşe şi pline de simţire
dar în rest nimic deosebit
degetele mele erau la fel de lungi sau de groase ca ale oricărui june
dispus să lupte cu vulcanii acneeici strânşi într-un cerc de foc circum-oceanic
iar felul longilin şi uscat aducea mai mult a schelet didactic dintr-un cabinet medical
decât a corp dispus să iubească şi să fie iubit
poate că v-aţi fi aşteptat să vă povestesc scene de viaţă sau de moarte
dar pentru mine moartea a fost ca ultima cameră din apartament
puţin mai friguroasă şi mai întunecoasă decât restul
poate şi din cauza copacului ce-mi crescuse
din plămânul drept
întinzându-şi coroana până-n înaltul cerului gurii
cred că şi asta era unul din motivele
pentru care vorbirea mea era scumpă la vedere
(din cauză de ghimpi şi coajă noduroasă)
în rest, nimic deosebit
şi după cum spuneam: despre morţi numai de bine
dar dacă chiar trebuie să mai trec ceva
atunci ar trebui trecuta toată lista cărţilor citite
ştiu că nu mai are nici o importanţă
dar îmi face bine să pierd timpul
încercând să-mi aduc aminte

de toţi oameni cărţi care m-au însoţit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu