miercuri, 30 septembrie 2015

ziua în care m-am regăsit

degeaba plângi copile de mine-oricum nu scapi

dacă aş putea aş alege să nu cresc mare
pentru că odată ieşit din lumea fermecată a copilăriei
voi uita calea de întoarcere şi poarta secretă

viaţa m-a luat în primire de cum m-a văzut
palme, şuturi, urlete şi amânări
cu toate că cel mai frecvent mă loveam de „nu se poate”

copil fiind trăgeam cu coada ochiului
să văd cum se fură un sărut cu toate că le primeam gratis
mai târziu am aflat toate câte se ascund în spatele unui sărut

timpul meu era prea scurt ca să am timp de o fotografie
aşa că braţele din jurul meu s-au tot rărit
până am rămas chel, fără nici o frunză, fără muguri, pe gerul ăsta

râdeam mult şi sănătos ori de câte ori
mă împiedicam de o lacrimă agăţată într-un colţ mai umbrit
acum, eu, nu-s decât urma unei lacrimi tatuată printre brazdele anilor

simt că lumina mă ocoleşte iar sunetele se feresc din cale
din spate ma ajunge râsetul ce eram
dar oricât aş trage cu coada ochiului nu sesizez mişcarea de fugă

din cartoane decolorate nu-mi face nimeni semne
figuri îndepărtate, dragi,
dar fără mine fotografiile nu prind viaţă

umbra marelui prag cade pieziş despicând lumea
oare cine mă va ajuta să fac pasul?
mâna lui mică mă strânge de mână şi-alături de mine e cel de atunci


unde-ai fost copilărie... (te-am ascuns atât de bine...)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu