duminică, 10 februarie 2013

exercitii de imaginatie (5)




a fost o vreme cand fericirea avea un singur nume: copilarie
eram stapan pe timpul si pe trupul meu
csnd nu ersam decat curiozitate
stransa-n ochi

dar vine o vreme
cand totul se prabuseste-n jur
acoperind mirajul libertatii
sub daramaturi

toate lumea imi cerea sa-nvat
numai ca unii imi spuneau sa cercetez lumea in detaliu
iar altii imi demonstrau ca perspectiva e mai importanta decat amanuntul
pentru ca te ajuta sa ai o imagine de ansamblu

am ratacit printre detalii
am descifrat maretia perspective
dar in final am inteles ca totul se reduce la ochi
si la ceea ce vrei sa vezi

ca sa scap din chingile si din gura lumii
am fugit in pustie
gasindu-mi lacas in pestera
alaturi de caprele mele
si departarile se pierdeau in detalii
iar apropierea imi descoperea perspective noi
si a fost liniste, si pace
iar ochiul meu alerga de la o zi la alta
fara teama de-ntuneric

prima greaseala:
daca nu-ti priveste-ti prietenii de aproape
vei observa urmarile dusmaniei
a doua greseala:
niciodata sa nu-ti faci prieteni
decat dintre cei de-o seama cu tine

viata mea s-a sfarsit in ziua in care mi-a infipt drugul inrosit in foc
si mi-am pierdut unicul ochi
ce destrama amanuntul
si tesea perspectiva
acum,
nu pot privy decat inlauntru
descoperindu-ma fibra cu fibra…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu