duminică, 23 octombrie 2016

drumul catre falsa educatie


hai invata! ca numai invatand o sa ajungi mare
si eu invatam pe rupte ca sas nu raman mic pitic in gradina de vara
numai ca invatand am deprins arta plagiatului, si am copiat
am copiat atitudini,am copiat sentimente
si mai ales, am copiat comportamente
fara sa mi se pare nimic ciudat
sau deranjant

astazi am inchis mai devreme ca sa facem inventar la filozofi
eu, care tot timpul am invatat nu prea m-am intalnit cu ei decat fugitiv la ore
dar un amic impatimit in ale filozofiei imi povestea cat de bine se simte
in compania lor incercand sa ma puna la curent
cu ultimele lui aventuri
imi spunea ca luase micul dejun cu Heidegger
cu toate ca ii cam statea in gat
pentru ca fiintarea si ontologia sa fusese prea...
violenta (parca) deoarece rupsese filozofia in doua
cu Schopenhauer fusese la un dineu
dar spunea ca era atat de obosit de viata
incat nici din Upanisade nu mai avea chef sa interpreteze
si se multumea sa recite cand si cand pasaje
amicul meu se distantase de clasici si facuse din Kant baiatul de casa
caruia ii lasa adidasii sa ii curtete de noroi
iar pe Hegel il trimitea la coada la lapte
pentru ca era cel mai tare in tragediile grecesti
in schimb, era innebunit dupa Spinoza
cu care ar fi stat nopti in sir discutand despre comunism, liberalism si unire

ei, asta e... amicul meu are o cultura vasta, este educat
ii stie pe toti,
de la Aristotel cu yahtul de milioanesi pana la Kennedy cu Doamna lui
asa-mi trebuie daca eu am invatat
puteam si eu sa ma cultiv
sa ma educ
dar vorba lui Moromete asta din reclama:
n-ai cu cine dom’le


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu