vineri, 9 martie 2018

#Călătoriideneuitat – Povestește-ne cea mai frumoasă amintire din călătoriile tale

Dacă nu găsești o poveste din care să faci parte atunci e mai bine să o scrii tu. Povestea care te leagănă și te poartă asemeni calului fermecat din loc în loc iute ca gândul și ca vântul. Un bătrân îmi spunea că nu există cea mai frumoasă amintire pentru că ea va apare în momentul următor. Poți vorbi de amintiri dragi, de amintiri deosebite care te poartă mereu prin alte timpuri sau amintiri păstrate în albume. Dar de obicei cea mai frumoasă amintire este ultima. Căci elementele de aventură și inedit sunt cele care îi dau gust. Amintirea cea mai frumoasă începe în momentul în care ai decis că e timpul de o nouă călătorie. Ghidul turistic este cel mai bun prieten care îți șoptește ce trebui trecut pe lista de  “obiective de neratat” obiective deosebite și obiective care dau farmec călătoriei. Apoi urmează căutarea înfrigurată a tuturor detaliilor legate de drum, cazare, mijloace de transport și detalii importante și aici de foarte mare folos este compania/site-ul sau motorul de căutare care te ajută să găsești toate aceste detalii. La sugestia unui amic am descoperit website-ul momondo.ro parte a marelui Kayak.com, subsidiară a grupului Booking Holdings, care include absolut toate ofertele de transport și cazare cu o singură condiție: să ai mintea deschisă la orice provocare, sufletul pregătit pentru aventură si dorința de a face. Pentru că așa cum spunea un bătrân “orice călătorie de o mie de li, începe cu primul pas”.  
Frunzărind secțiunea de inspirație am găsit un articol deosebit al cărui titlu m-a emoționat prin simplitate și adevăr. E vorba de interviul acordat de scriitorul Radu Paraschivescu al cărui titlu este „Călătorul, un poet al drumurilor pe marginea cărora stă uneori neprevăzutul”.
Ce ți-ai dori să vizitezi dacă ar trebui să alegi între Italia, Iordania și Japonia? Sună ciudat dar asemenea întrebări chiar există. Sunt momente de aur care așteaptă doar să fie descoperite și sunt locuri în care oamenii se întâlnesc cu visele lor și se întrepătrund până la contopire. E suficient să joci la Loto și să uiți de bilet până în momentul extragerii, sau să trimiți un material la un concurs și să vezi că ai câștigat o excursie într-o locație exotică. Totul e posibil atâta timp cât îți dorești cu ardoare.

Povestește-ne cea mai frumoasă amintire din călătoriile tale

Călătoriile mele și nu pot spune că au fost multe mi-au oferit câte ceva deosebit și în fiecare loc am găsit ceva interesant de văzut, de admirat, de gustat, de mirosit și mai ales de păstrat. Am multe momente care pentru marea majoritate erau lipsite de importanță dar pentru mine au contat enorm. Să te plimbi pe o stradă pietruită, la umbra  zidurilor adunate la povești printre vitrine micuțe dar cochete sau păzite doar ferestre adormite de zeci de ani nu mai este la îndemâna oricui și oriunde pentru că tot mai multe orașe preferă să își ascundă pavajul sub un strat îndoielnic de asfalt. Străzile de astăzi au uitat  sunetul caleștilor și al șfichiului sub asaltul sau în favoarea claxoanelor. Ce amintiri păstrezi dintr-un drum scurt cu funicularul între Cita Alta și Bergamo? Cum poți să descrii Podul Minciunilor? Domul din Florența și fascinantul David unde pot fi încadrate? Muzeele Vaticanului se pot compara cu Colina Pantheonului? Basilica San Pietro și Domul din Milano au aceeași rezonanță?
Eu am numai simple amintiri și amintiri deosebite. Cea mai frumoasă amintire așteaptă cuminte să ne petrecem împreună. Unde poate fi ascunsă? În Egypt? În Sicilia? În Cracovia? În Amsterdam? În incredibila India sau fascinanta Thailanda? În Japonia sau la New York? În Edinburgh sau în Londra? În Alexandria sau în Sank Petersburg? În Praga sau în Berlin? Într-un oraș sau într-o zona sălbatică? Știu că fiecare dintre voi are o amintire frumoasă ce merită povestită așa că aștept impresii și sugestii. M-aș bucura să le împărtășim pentru că povestea cea mai frumoasă încă nu a fost scrisă. Știu că visez să ating pietrele de la Machu Picchu, să pășesc cu sfială pe Piatra de la Baalbek și să respir aerul deșertului dintr-o oază ori să admir în tăcere feeria aurorelor boreale. Dar încă nu știu cum se va scrie următoarea poveste, așa că aștept să aud de la voi ce și de ce merită văzut.
Până acum, în toate călătoriile mele am fost interesat de obiective turistice: muzee, localuri, palate și castele, biserici și piațete sau fântâni deosebite. Dar prea puțin – întotdeauna am considerat timpul cel mai prețios avut ce trebuie drămuit – sau aproape deloc nu am avut timp să urmăresc viața unui oraș, a unei piețe, a unui colț de stradă sau a unui local ce-și savurează în tihnă sau pe fugă clienții.
Parcurile mi-au oferit umbră, spetacole la lumina lampioanelor și de multe ori semințe pentru mica mea grădină, dar nu am avut răbdarea să stau și să privesc viața unei de alei de parc.
Care va fi oare cea mai frumoasă amintire?
Știu că o să îmi fiți de mare ajutor povestindu-mi despre fiecare colț de rai sau de oraș deosebit așa că vă aștept impresiile de călătorie. Vă mulțumesc anticipat pentru ajutorul dat.

Oras?

Natura?



Sau imaginatie?




Articol acesta a fost scris pentru Spring SuperBlog 2018

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu