vineri, 23 decembrie 2016

când kitsch-ul din mine rânjeşte



m-am uitat pe geam în sufragerie şi ţi-am văzut vitrina plină cu bibelouri
toată copilăria mea a fost marcată de aceste podoabe ieftine pe care le uram
un motiv era că nu aveam voie să le ating nesupravegheat
iar al doilea motiv consta în obligativitatea ştergerii vitrinelor în fiecare săptămână
ştii mama nu ne ducea la biserică aşa că ştersul bibelourilor
era ritualul nostru de fiecare duminică
mult mai târziu, după ce s-au prăpădit ai mei
am aruncat toate bibelourile din casă
puteam să le dau dar m-am gândit că nu-i frumos
să chinui pe altcineva
astăzi uitându-mă într-o vitrină
am văzut un elf mic
cred că era o fetiţă dar elful nu are formă feminină
aşa că rămâne un băieţel cu privire ghiduşă
urechile ascutile şi nasul cârn
îmi râdea în faţă bălăbănindu-şi picioarele
şi dacă nu ar fi avut mâinile ocupate
cred că mi-ar fi dat cu tifla
primul impuls a fost să întru la el
să-l iau acasă şi să-mi cer iertare dar n-am cedat
am plecat fără să mai privesc în urmă

să văd dacă mă urmăreşte cu privirea sau a înţepenit pe raftul lui de sticlă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu