Tonul
face muzica. Dacă e adevărat că “tonul face muzica” atunci trebuie
să fie adevărată şi vorba “muzica îmbracă omul”. Muzica este acea aripă
misterioasă care te apară de toate inconvenienţele aducându-ţi pe buze dulceaţa
unui refren care alungă norii. Muzica te ridică în sfere nebănuite sau te aduce
cu picioarele pe pământ.
Într-o dimineaţă umblând prin oraş fără un obiectiv
precis am intrat într-o biserică catolică şi organistul fără a ţine cont de
faptul că era singur, cânta dumnezeieşte. M-am aşezat în strană şi am ascultat
fără putinţa de a reacţiona. Când a terminat de cântat partitura, a întors
capul uimit şi timp de câteva secunde ne-am privit fără să ne spunem nimic.
M-am ridicat şi m-am apropiat de el mulţumindu-i. A fost şi mai surprins, dar
i-am spus că acel moment deosebit m-a ajutat să înţeleg şi să apreciez muzica
marilor preclasici. Şi pot să
demonstrez acest lucru prin impresia
lăsată:
Orga
Îmi dezbrac trupul
Fibră cu fibră, şi-mi duc oasele la gură
Cântând o Fugă de Bach.
Ochii străpung bolta
Lepădându-şi aripile, lanţurile,
Mă ung cu primăvară pe marginea sufletului
Şi urlu în adâncul fiinţei:
Văd. Acum văd.
Te urmez, cărare,
Şi-ţi sorb aerul, urmă
Până-n adâncul mormântului
Redându-mă lumii
Într-o răsuflare
De-a ta.
Dar pentru a putea trăi cu adevărat muzica nu ai
decât două posibilităţi: ori eşti prezent la evenimentul musical ori îţi
procuri un echipament performant care să poată reda cât mai fidel sunetul, fiecare notă şi inflexiune. Şi parafrazându-l
pe Eminescu pot spune:
Dintre sute de produse ce- ncântă privirile,
Câte oare-or să câştige toate aprecierile?
Da, piaţa este plină de produse şi oferta este foarte
bogată iar alegerea devine foarte dificilă. Pentru a evita această confuzie şi
acest slalom e bine să apelăm la specialişti în domeniu care ne pot prezenta o
gamă cât mai largă de produse dar pot realiza şi o clasificare preţ – calitate
astfel încât produsul să corespundă întru totul cerinţelor. Orice client îşi doreşte în primul rând să găsească
un interlocutor profesionist care cunoaşte produsele expuse şi îi poate face o
prezentare detaliată a fiecărui produs în parte. Un astfel de intorlocutor care
îşi pune pasiunea şi competenţa în folosul clientului va întreba pentru început
ce anume îţi doreşti, apoi te va întreba ce este mai important pentru tine:
designul produsului, calitatea, eleganţa dată de o simplă tuşă sau feedback-ul
primit de la clienţi. Şi în funcţie de aceste
răspunsuri el să îţi va prezinta fiecare produs în parte
- Bună ziua
- Bună
ziua. Cu ce putem fi de folos?
- Aş dori
două boxe
- Doriţi
două boxe oarecare sau un sistem audio?
- Care este
diferenţa?
- Depinde
de dumneavoastră ce doriţi să faceţi cu boxele astea
- Vreau să
ascult muzică.
- Da.
Muzica este darul zeilor oferit muritorilor. Şi acest dar îl puteţi primi rece,
redat de două simple boxe sau puteţi să va bucuraţi asemeni zeilor ascultând
muzica sferelor. O să iau un exemplu care îmi este la îndemână: Brandul EDIFIER
fondat în 1996 a plecat la drum ca un hobby, ca o companie mică şi a ajuns în
prezent la dimensiunile unei organizaţii internaţionale în continuă dezvoltare
ce-şi extinde oferta continuu câştigând chiar şi cele mai exigente pieţe de
desfacere astfel încât veţi găsi aceste produse începând cu China, continuând
cu regiunea Asia - Pacific, America de Nord, America de Sud, Europa şi Orientul
Mijlociu. Practic această companie a câştigat mapamondul alături de celelalte
firme mari. Poate că nu o să va vină să credeţi dar ceea ce a stat la baza
acestui succes este politica firmei care se sprijină pe trei concepte de bază
şi anume: sunet, design şi calitate. Şi numitorul comun al acestor trei
componente este pasiunea, pentru că fără pasiune nu vom fi decât simpli roboţi
executând o operaţiune de rutină. Spre deosebire de multe alte companii, firma
EDIFIER şi-a propus să împărtăşească bucuria succesului alături de comunitate
şi ţine să întoarcă societăţii o parte din aceste beneficii. În felul acesta ea
devine punctul de plecare al succesului altor şi altor tineri, deoarece ea
oferă sprijin tinerilor cu aplecare către studiu oferindu-le burse iar prin
intermediul unor organizaţii şi programe ea îi ajută pe copiii cu deficienţe de
auz să descopere sunetul.
- Tot ce
îmi spuneţi este deosebit de interesant dar aţi putea să îmi oferiţi şi câteva
date tehnice?- Pot să citez dintr-un prospect: “Cel mai nou model, Edifier R2730DB este un sistem audio monstru 2.0, care oferă o soluţie Tri-amp cu trei căi, oferind pe lângă conectivitatea 4.0 Bluetooth pentru playback şi un system multiplu de intrări: optic, coaxial, RCA şi AUX. Sistemul creează un bass puternic şi adânc iar datorită procesorului audio profesional de la Texas Instruments el îţi oferă o procesare complexă incluzând crossover electronic, compensare audio şi dynamic range. Bass reflex-ul montat pe partea frontală, cu o secţiune atent calibrată, ajută la extinderea efectului de frecvenţă joasă şi, în acelaşi timp, la eliminarea turbulenţelor de aer. Un semnal de bass dedicat este disponibil pe spatele boxelor pentru a uşura conexiunea cu un subwoofer extern. Iar carcasa din lemn menţine sistemul de boxe bine ancorat pentru volumele mari, reducând, în acelaşi timp, rezonanţa acustică.”
- Într-adevăr un expozeu destul de reuşit şi atrăgător, mai rămâne să îmi prezentaţi un raport preţ-calitate şi …
- Am înţeles. Pentru feed-back o să va rog să intraţi pe Sofpedia şi acolo veţi găsi ceea ce eu nu vă pot arăta în magazin deoarece nu aş avea timp pentru toate referinţele şi feed-back-urile primite. Cât despre raportul preţ calitate o să vă rog să luaţi o foaie de hârtie şi un creion de aici ca să trecem în revistă câteva produse similare pentru a judeca şi singur.
- O ultimă întrebare.
- Spuneţi va rog.
- Aşa prezentaţi fiecărui client produsul căutat?
- Vedeţi dumneavoastră, eu nu mi-am propus să vând pur şi simplu. Eu doresc să ajut clientul să îşi găsească ceea ce el caută astfel încât să dispară graniţa dintre “magazinul tău” şi “magazinul meu” rămânând doar bucuria cumpărătorului ce părăseşte acest magazin încântat şi mulţumit.
- Va mulţumesc
- La bună revedere domnule.
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu