-
Bună ziua. Astăzi la seminar o să discutăm
despre bani. Cum vi se pare subiectul?
-
Interesant.
-
Mda. În ziua de azi toată lumea are nevoie de
bani. Iar voi ca viitori specialişti trebuie să aveţi cunoştinţele necesare. Oamenii
va vor căuta ca să vă ceară sfatul.
-
Oamenii nu mai timp să ceară sfaturi. Şi de cele
mai multe ori ei au soluţiile la îndemână.
-
Nici eu nu cred că lumea mai are nevoie de
specialişti ca să facă bani. Fiecare îşi este propriul profesor.
-
Lumea preferă să înveţe din greşeli.
-
Aşa este. Din păcate. Dar lucrurile încep să se
schimbe. Dacă aţi privi o statistică neoficială, anii 90 au fost dominaţi de heirupismul
ce a făcut ca să apară o mulţime de buticuri, de mici magazine ale unor mici
întreprinzători. Ei nu aveau, marea majoritate, cunoştinţe economice dar asta
nu i-a impiedicat să viseze şi să caute soluţii: de dezvoltare, de
supravieţuire, de transformare sau transferare.
-
Din câte ştiu eu, dacă ar fi să-i dăm Cezarului
ce-i al Cezarului atunci Robert T. Kiyosaki ar trebui să fie primul dintr-o
listă lungă de „profesori” care predau educaţia financiară pe înţelesul
fiecăruia.
-
Bingo! Dar să nu uităm însă că mult înaintea lui
Kiyosaki au fost şi alţi formatori motivaţionali cum ar fi Napoleon Hill cu al
său „De la idee la bani”. Însă vedeţi voi lumea nu are încredere în lecţiile
predate astfel. O carte nu prezintă garanţii suficiente pentru a deschide o
afacere. Petru, poţi să-mi dai te rog o
idee, despre cum îţi poţi creşte rapid veniturile?
-
Plecând de la lucruri concrete, cred că
schimbarea locului de muncă sau a profesiei este soluţia dacă te afli într-o zonă
de declin economic. Şi ţinând cont de flexibilitatea şi mobilitatea economiilor,
mereu în schimbare, eu cred că sunt vârste şi abilităţi ce merită fructificate.
-
Ioana?
-
Determinarea şi acceptarea unui al doilea job.
-
Bun.
-
Matei?
-
Păi aplicarea regulii de aur: 50, 30, 20.
-
Poţi să ne explici?
-
Totul se reduce la o mai bună cunoaştere şi
ordonare a cheltuielilor: 50% reprezinta cheltuielile tale de bază cărora trebuie să le acorzi cea
mai mare importanţă. Apoi 20% reprezintă cheltuielile direcţionate către
priorităţile tale financiare iar ultimii 30% reprezintă cheltuielile pentru un
stil de viaţă personal. Asta înseamnă că trebuie să ştii foarte clar ce
reprezinta fiecare palier adică să-ţi stabileşti priorităţile pe termen scurt,
pe termen lung şi plăcerile caracteristice unui stil de viaţă.
-
Interesant. Mă bucur că aveţi un punct de
pornire. Dar tu Alex, ce ne poţi spune?
-
Fiecare dintre noi este un vânzător mai mult sau
mai puţin priceput. Fiecare vinde ceva fie că este vorba de idei, timp, forţă
de muncă brută, artistică sau intelectuală. Cel mai important lucru este
conştientizarea, pentru că una este să te vinzi ca marfă şi alta este să te
vinzi ca brand. Un al doilea lucru apreciat de cumpărător este disconfortul. Disconfortul
tău înseamnă confortul celuilalt şi acest lucru va fi recompensat. Un al
treilea lucru se referă la stabilirea preţului corect căci dacă te vinzi ieftin
nu vei reuşi să-ţi creşti veniturile. Un alt punct important se referă la
mobilitate pentru că a rămâne fixat într-un loc poate fi păgubos şi ca ultim
punct, revenind la vorba din bătrâni „cunoaşte-te pe tine însuţi” e bine să te
apreciezi la adevărata valoare şi să-ţi cunoşti abilităţile şi înclinaţiile
naturale.
-
Excelentă prezentarea Alex. Dar dacă ai o
urgenţă şi ai nevoie de bani până la salariu ce faci?
-
Fără a parodia variantele ajutătoare ale
concursului pot spune şi eu: fifty-fifty, întreabă publicul, sună un prieten. Cu
siguranţă cineva te va îndruma către cea mai bună soluţie pentru tine.
-
Şi dacă prietenul nu are?
-
Atunci există soluţia cea mai bună şi mai la
îndemână: Telecredit. Este soluţia la care apelez de fiecare dată. Eu am aflat
de ei de la prietena mea. Ea mi-a spus pentru prima oară de împrumut rapid, împrumut fără garanţii şi mai
ales credit fără adeverinţă.
Primul lucru pe care îl fac, e3ste să deschid link-ul către opinii şi păreri de
la clienţi. Feedback-ul este foarte important în orice fel de afacere. Astfel îmi
iau garanţii suplimentare. De aceea mă şi bazez pe seriozitatea şi
promptitudinea lor. Fiabilitatea căci programul poate fi accesat de pe orice
calculator, telefon sau tabletă şi se rezumă la completarea unui şir de date
personale. Cererea este analizată şi în cel mai scurt timp de la aprobare banii
intră în cont astfel încât ai garanţia că nu pierzi produsul,oportunitatea sau serviciul
dorit.
-
O ultima întrebare Tudor... de câte ori ai
apelat la serviciile lor?
-
Eu am apelat de patru ori iar prietena mea de
trei ori. Şi oricui m-a întrebat le-am sugerat această soluţie fără să clipesc.
-
Deci se confirma regula nescrisă că cea mai bună
reclamă este cea de la om la om. Un client mulţumit este un client fidel.
-
Cu siguranţă.
-
Vă mulţumesc pentru ajutor şi atenţie.
-
Bună ziua.
-
Bună ziua.
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2017
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu