duminică, 3 ianuarie 2010

cerere de brevet

eu poet nepoet
domiciliat într-o himeră
vreau un brevet de invenţie.

plecând de la premisa că mai toate cuvintele noastre sunt seci,
deformate şi fără valoare substanţială,
am creat “procedeul de remodelare a cuvintelor cu ajutorul nanogândurilor”
aceasta este invenţia şi voi descrie cum functionează.
dar, partea cea mai importantă, modul de fabricare a sprayului
rămâne secret până la finalizarea procesului de brevetare.

iau un cuvânt, oricare, de exemplu iubire,
şi-l fixez între două inimi ostile
îi administrez un puff din spray-ul cu nanogânduri
şi după cum vedeţi, cuvântul se schimbă la faţă
modelat de culoare, feromoni, surâs, salivă
redevenind cu totul şi cu totul altul sau altceva.

am să iau de exemplu cuvantul ură,
pe care-l prind între două resentimente
şi-i administrez zece puff-uri, dar degeaba,
asta pentru că structura cuvântului este atât de bine fixată
încât cu greu o mai putem schimba.

am explorat singurătatea şi am fost şocat.
cuvâtul nu putea fi modificat de nanogânduri.
şi m-am gândit c-au folosit forcepsul la naştere
şi de-asta a rămas debil şi paraplegic, imun la schimbare.

am încercat şi sacrificiul
desprins ca o crustă de pe rana supurandă
dar despre asta prefer să nu vorbesc
şi cred că vor fi alţii care vor întocmi harţi şi determinatoare.

nu, nu sunt contraindicaţii
dar ar fi păcat să lăsăm sprayul la îndemâna politicienilor
deoarece l-ar putea utiliza fără discernământ
modificând atât de mult cuvintele încât ar deveni inutilizabile.
mai degrabă l-aş oferi copiilor pentru că ei ştiu să modifice cuvintele
fără a pleca de la premise false.

despre revendicări, tot ce pot spune.
e că-mi doresc să punem o nanoştampilă
pe fiecare cuvânt modificat
şi să putem observa
în cât timp se trece de la un vocabular la altul
după care vom încerca să reducem cuvântul la dimensiuni nanometrice
alcătuit din nanosilabe şi nanosunete
şi injectând nanocuvintele
vom modela ideile reducandu-le apoi până la idéea punctuală
după care vom aştepta ca Big-bang-ul emoţional
să dea naştere unui nou Babel insurgent
plin de vervă şi culoare substanţială.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu