duminică, 3 ianuarie 2010

despre nimic, cu surprindere

arată-mi laboratorul în care-ai preparat
amestecătura de cuvinte
ce-nlănţuite şi agăţate-n rime
au fost şi sunt poezii.
arată-mi spirtiera ce fumegă verbele
şi ceaunul magic în care cuvintele necoapte
se dizolvă amestecându-se.
arată-mi paleta plină de tăceri
cu care-nvârţi lacrima îngroşată
de rugi şi blesteme.
descoperă-mi secretele tale
să-ţi pot fi demn urmaş
after rigor morti.
eşti pregătit să iei jugul?
eşti sigur că vrei?
doar pentru asta am venit.
se poate, dar nu oricine
îşi are cruce de dus.
priveşte-mă-n ochi
de-aproape; şi vei vedea
până-n adâncul sufletului.
despică-mi inima ce încă bate
ia-mi ţeasta, trupul
vei vedea că-s seci şi reci.
nu e nici un secret?
am fost şi laborator şi ceaun şi spirtieră
şi lacrimile toate amestecate.
adună-mi verbele şi rimele
şi lacrimile
şi ai grijă de le-mpăştie.
regăseşte-te şi pregăteşte-te,
agonia e lungă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu